13e etappe, Kelheimwinzer - Pfelling, 110km - Reisverslag uit Pfelling, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 13e etappe, Kelheimwinzer - Pfelling, 110km - Reisverslag uit Pfelling, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

13e etappe, Kelheimwinzer - Pfelling, 110km

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Ton

11 Mei 2018 | Duitsland, Pfelling

Vandaag ben ik een keer aan de beurt om verslag te doen.
Het was weer een leuke dag met bijzondere en spannende gebeurtenissen.
Ton heeft de kettingen schoongemaakt en ingespoten; dus we kunnen er weer flink tegenaan.
Het zal nodig zijn want er staat een etappe van ruim 100 km. op het programma.
We willen proberen in 2 dagen in Passau te zijn en daar een rustdag inlassen.
Na een goed verzorgd ontbijt door Frau Glaser ( erg aardige gastvrouw die steeds vroeg of we nog iets nodig hadden) zijn we tegen 9 uur vertrokken.
Het was een mooie, vlakke etappe vaak vlak langs de Donau.
Soms weidse uitzichten en af en toe een hoge rotspartij waar we langs fietsten.
Het valt me steeds op hoe netjes de Duitsers zijn. Je ziet nergens rotzooi liggen en de huizen en tuinen zien er meestal keurig uit.
Je ziet ook nauwelijks een vieze auto; het lijkt wel of ze allemaal regelrecht uit de wasstraat komen.
Onze fietsen daarentegen waren zwart toen we thuis wegreden maar zijn nu grijs van het stof.
Ik vind dat wel iets hebben…..we zijn echt door het stof gegaan…..ha ha.
We waren van plan om in Regensburg te stoppen voor een kopje koffie maar voordat we het ons goed en wel realiseerden reden we er alweer uit.
Het werd een schaaltje kwark met noten en banaan uit het koeltasje…ook lekker.
We houden de koffie te goed: het werd uiteindelijk Bach an der Donau.
Na ruim 60 km. Was mijn batterij leeg. Even omwisselen dus.
Maar helaas; we zijn gisteren vergeten de extra batterij op te laden.
Dat is even een tegenvaller; maar niet getreurd, we zijn het eerstvolgende dorp ingereden en aangebeld bij een boerderij.
We mochten de batterij opladen; een erg aardige boerin kwam meteen in actie en de batterij lag binnen een mum van tijd aan het infuus.
Ton raakte aan de praat met de boer (65jr); houthakken; zonnepanelen; pensioen; het boerenbedrijf ; van alles kwam aan bod.
Ondertussen kwam Oma van 95 met de rollator naar buiten om poolshoogte te nemen.
Ze kletste volop over 2 nieuwe heupen; nierstenen een val uit het bed in het ziekenhuis en natuurlijk haar kleinkinderen en achterkleinkinderen. Erg kwiek en spraakzaam voor haar leeftijd.
Ik mocht haar ook op de foto zetten.
Toen de batterij voldoende geladen was zijn we weer vertrokken.
De rest van de reis verliep voorspoedig; om 16.30 uur zaten we in Straubing, lekker in de zon, aan een bordje heerlijk Duitse kost.
Tegenover ons zat een Duits echtpaar uit Hamburg; onderweg met de caravan naar Kroatië. Alweer voldoende stof om te bespreken .
Nog even een paar boodschappen en dan weer de fiets op.
Om 18.30 uur stond de teller op 110 km. en waren we op onze slaapplek.
Jammer nou; de Doppelzimmers waren al bezet; we hebben nu ieder een 1 persoons slaapkamer.
Weliswaar voor hetzelfde geld maar ja…..gezellig is het niet echt.
Gelukkig maar voor één nachtje.
Morgen naar Passau …wat zal dat ons brengen?
Ben wel lang van stof volgens Ton; morgen mag hij weer….

• 11 Mei 2018 - 21:02

Monique:

Wat een heerlijke verhalen. Jullie zijn goed bezig. Goed bedacht ook om bij een boerderij aan te bellen om de accu op te mogen laden...zo leren jullie ook nog locals kennen. Keiaardig van die mensen. Ook al die lieve mensen van de b&b's die zo goed voor jullie zorgen. Goed te ervaren lijkt me. Op een paar mindere na "twee 1 persoons kamers", wat? In ieder geval op naar de volgende etappe, zet hem op...en geniet vooral. Liefs Monique

• 11 Mei 2018 - 21:47

Emmy En Ton:

Wow, wat gaan jullie goed! 110 km met bepakking, das nie niks

• 11 Mei 2018 - 22:12

Jos En Tineke:

Hallo lieve maar vooral stoere fietsers.

Wat weer leuke verhalen,morgen Passau,mooie stad,jammer dat jullie zo snel langs Regensburg zijn gefietst,is ook een prachtige en romantische stad, wij zijn er een paar jaar geleden nog geweest,was echt genieten,dus morgen al in Oostenrijk ook z,on schoon land,
    Wij krijgen ook zin in z,on prachtige fiesttocht,wat is het toch prachtig om zo naar Wenen toe te gaan,fietsen wat is het toch heerlijk,geniet samen,kijken weer uit naar het volgende verslag,liefs van ons wij fietsen in gedachten weer met jullie mee