15e etappe, Passau - Ottensheim, 85 km - Reisverslag uit Ottensheim, Oostenrijk van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 15e etappe, Passau - Ottensheim, 85 km - Reisverslag uit Ottensheim, Oostenrijk van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

15e etappe, Passau - Ottensheim, 85 km

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 Mei 2018 | Oostenrijk, Ottensheim

We zijn vroeg opgestaan en konden ook ontbijten.
We waren de eerste en stapten om 8 uur op de fiets.
Het eerste stuk liep over een fietspad langs de autoweg maar toen we eenmaal op de fietspaden langs de Donau reden was het echt genieten. Een prachtige omgeving en heel erg rustig…. pas om 10 uur kwamen we fietsers tegen.
We hebben het pontje gepakt bij Au. Daar gingen we verder op de zuidoever.
We zijn een stukje opgereden met Engels sprekende mensen.
Later bleek dat ze uit Nieuw Zeeland kwamen en dat ze in Europa op verschillende plaatsen gingen fietsen.
Ze woonden in de buurt van Wellington. Ze vonden het bijzonder dat ze Europeanen getroffen hebben die familie in NZ hebben wonen.
Ze reisden nu van Passau, via Wenen naar Boedapest en weer terug.
Overdag gingen ze op de fiets en s’ avonds en s ‘nachts op de boot.
Bij Aschach zijn we de brug overgegaan om weer aan de zuidkant te komen.
Daar kregen we behoorlijk veel last van de wind; dus ietsje rustiger aan.
Toch waren we om 2 uur al op de camping waar we een Bierkaste hadden besproken. Al met al viel het toch behoorlijk tegen en de eigenaar en eigenaresse van de camping lieten ook wel merken dat het niet veel bijzonders was. Dus…..verder zoeken.
Niet zo lang want 500 meter verder lag een prima Gästhaus waar we terecht konden.
Even een tukkie en dan onder de douche en op zoek naar een etensadresje.
Eerst nog wat boodschapjes in de supermarkt en toen heerlijk gegeten bij de plaatselijke Italiaan.
Fietsers moeten nu eenmaal koolhydraten eten en dat gaat daar prima.
De romantische overnachting in de Bierkasten (het is tenslotte onze trouwdag) werd vervangen door een degelijk onderkomen…. ook niet verkeerd.
Morgen zijn we weer van de partij.

• 15 Mei 2018 - 18:37

Peter En Joke:

Hoi Ton en Francis,

We lezen met veel plezir zo om de paar dagen jullie reisverslagen. Fietsen is leuk en je komt veel nieuwe mensen tegen en maakt makkelijk contact mey elkaar. Lekker buiten, in beweging blijven, heuveltje op (soms lopend) maar altijd boven komen en weer lekker naar beneden suizen. Passau hebben we ook aangedaan, de terugreis naar Uden met auto en caravan zullen we nooit vergeten. We belandden in de berm met auto en caravan total loss. Maar daarvoor ook uitgebreid Passau bekeken, maar de toren niet beklommen hoor. Jullie schieten al goed op. Nog een goede reis samen. In Nederland is het ook pravhtig weer en lekker fietsen. Wij hebben de afgelopen weken ook al zo'n 600 km weggetrapt. Groeten uit Ruurlo en kom je ervaringen vooral aan ons vertellen.

• 16 Mei 2018 - 20:15

Hermine:

GEFELICITEERD MET JULLIE TROUWDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!