16e etappe, Ottenheim - Grein, 77km - Reisverslag uit Ybbs an der Donau, Oostenrijk van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 16e etappe, Ottenheim - Grein, 77km - Reisverslag uit Ybbs an der Donau, Oostenrijk van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

16e etappe, Ottenheim - Grein, 77km

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Ton

15 Mei 2018 | Oostenrijk, Ybbs an der Donau

Vandaag gaat onze reis naar Grein.
Na het ontbijt alweer vroeg op pad want er zit regen in de lucht.
Bovendien is het 8 graden kouder dan gisteren dus warm ingepakt.
Onze eerste stop is Linz; daar hebben we gezocht naar een bakker en uiteindelijk ook gevonden.
Onderweg de prachtige gevels en de panden bekeken.
Toch even wat foto’s gemaakt……al begon het af en toe wat te druppelen.
Bij het koffie adresje raakten we aan de praat met een jong Duits stel uit Heidelberg.
Ze fietsten van Passau naar Wenen, naar vrienden.
Bij de koffie hadden we een zalige tiramisu; zelf gemaakt door de kok.
“Alles ziet er anders uit als de zon schijnt”, die slogan klopt als een bus want vandaag scheen hij echt helemaal niet.
Het ziet er dan ook allemaal een beetje triestig uit.
We kwamen langs Mauthausen maar we hadden geen trek in trieste beelden .
Een paar jaar geleden waren we in Bergen- Belsen geweest en die beelden bleven ons dagen lang bij….vandaag niet dus.
Na de lunch weer de fiets op; maar het begon zo hard te regenen dat we onze regenkleding tevoorschijn moesten halen.
Het heeft geregend tot we bij het Gaestehaus kwamen…..brrrrr…..en ook behoorlijk veel wind.
We konden onze spullen te drogen hangen in de verwarmingsruimte en zijn de rest van de dag lekker binnen gebleven. Een lekker warme douche doet dan wonderen.
s ‘Avonds een lekker wijntje maakt ook een hoop goed.
De voorspellingen voor morgen zijn ook niet al te best, maar één troost; onze regenkleding is mooi droog dus we kunnen er weer tegenaan!
En de wind komt uit het westen; dat betekent voor ons in de rug. Kijk daar ben ik dan weer erg blij mee.
Morgen horen jullie weer van ons.
Het doet ons goed om zoveel leuke reacties op onze blog te krijgen.

• 15 Mei 2018 - 20:48

Henk En Celia:

Met toenemende gezonde jalouzie volgen we jullie dagelijkse belevenissen. We herkennen inmiddels de nodige plaatsjes waar ook wij waren en nu het stuk Passau-Wenen helemaal. Hopelijk klaart het weer een beetje op want met zon ziet de wereld er inderdaad overal veel mooier uit. Aan de andere kant: regen heeft ook wel wat, op de een of andere manier voel je je toch een stuk stoerder. Goede reis verder !
    Groetjes, Henk en Celia

• 15 Mei 2018 - 21:20

Mia Van Oorsouw:

Hallo Francis en Ton, even een par dagen niet gekeken, en ondertussen hebben jullie al weer vele kilometers weggetrapt. Zelfs door weer en wind.
    Ik heb er vandaag ook 10 gefietst !! haha. Het was hier al een paar dagen lekker weer, wel veel wind.
    Verder hier geen bijzonder nieuws.
    We wensen jullie nog mooie fiets dagen zonder regen.
    En ik heb bewondering voor jullie, om dit avontuur aan te gaan.
    Toi toi toi, en trappen maar.

• 16 Mei 2018 - 07:06

Ger:

Hallo Ton /Francis al heel wat kilometers onder de wielen door,maar het schiet al aardig op ,leuke dingen meegemaakt alleen de regen zitten jullie niet op te wachten ik zal er voor duimen dat het vandaag droog blijft ,nou veel fiets plezier in de 17e etappe .groejes Ger

• 16 Mei 2018 - 21:46

Frans En Ineke:

Op naar Wenen, de laatste etappe! Wat hebben jullie moeten afzien vandaag..... Jullie zijn echte doorzetters. Morgen in het zonnetje in Wenen ben je alle regen en kou zo vergeten. Geniet nog van de laatste dagen. Lieve groeten van Frans en Ineke