14e etappe, Pfelling - Passau (Kernmühle) - Reisverslag uit Passau, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 14e etappe, Pfelling - Passau (Kernmühle) - Reisverslag uit Passau, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

14e etappe, Pfelling - Passau (Kernmühle)

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

12 Mei 2018 | Duitsland, Passau

Vannacht hebben we toch bij elkaar geslapen, het matras van de ene 1-persoonskamer naar de andere gesleept.
Met 3 andere paren zaten we ’s morgens aan het ontbijt. Ze fietsten allen richting Passau. Een stel kwam uit de buurt van Frankfurt. Zij gingen ook naar Wenen, onderweg hebben we een tijdje met elkaar op gefietst. Vroeger fietsen ze met hun kinderen ook naar Wenen. Nu samen met de E-bike.
Het was een warme dag met weinig tegenwind en over het algemeen geasfalteerde fietspaden. Er waren maar een paar klimmetjes, dus het ging als een speer.
Maar het was alleen maar Donau en Donau-plaatsjes. In Winzer hebben we bij een bakker koffie gehad en extra water bijgetankt. Bij de haven van Vilshoven hebben we in de schaduw gepicknickt en een powernapje gedaan. Om ca 3 uur waren we in Passau. Even op een terras gezeten en gezien dat het wel een echt toeristische stad is.
Op weg naar onze slaapplek in Kernmühle kwamen bij de Lidl een Belgisch stel uit Antwerpen tegen, die met de fiets van Passau naar Wenen fietsten en op een boot sliepen. Die boot nam ook hun bagage mee. Wel lux zo. Zij waren ook erg geïnteresseerd in onze reis.
Het gasthaus heette ook Kernmühle. Met huisnummer 1, waarschijnlijk het enige huis. Een mooie kamer, balkon met uitzicht op de Donau en aardig personeel.
Morgen een rustdag, vanavond nog even kijken naar het Eurovisie Songfestival. En uitslapen.

• 12 Mei 2018 - 20:49

Annemie:

Dag Francis en Ton,

Wat heerlijk jullie wederwaardigheden te lezen.
    Ze doen me denken aan mijn fietsvakanties en de fietstocht langs de Donau.
    Dat zijn mooie herinneringen. Jullie zullen die ook zeker meenemen.
    Ik wens jullie een mooie voortzetting van de tocht!
    Geniet van jullie rustdag!

Groetjes, Annemie

• 13 Mei 2018 - 08:16

Jet En Peter:

Hoi Ton en Francis, leuk om jullie ervaringen te volgen en gelukkig gaat alles voorspoedig. Geniet van je vrije dag en van je trouwdag. Officieel pas morgen, maar dan zal er weer gewerkt moeten worden!! Alvast proficiat en succes met het traject Passau - Wenen.