17e etappe, Grein - Krems, 90km - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 17e etappe, Grein - Krems, 90km - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

17e etappe, Grein - Krems, 90km

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Ton

16 Mei 2018 | Oostenrijk, Krems an der Donau

Onze gastvrouw Hermine had een heerlijk eitje voor ons gekookt voor bij het ontbijt.
Tijdens het ontbijt begon het te regenen dus zijn we maar weer in de regenkleding geklommen.
Volgens de voorspellingen zou het voor de middag regenen.
Toen we alles hadden ingepakt en weg wilde fietsen was het droog.
Tegen de middag scheen zelfs de zon.
We zijn in Grein met het pontje overgestoken en hebben een groot deel van de dag op de zuidelijke route gefietst, omdat deze rustiger was wat betreft het verkeer.
Het uitzicht op de andere kant van de Donau was van hieruit ook erg mooi.
Leuke dorpjes en stadjes met mooi gekleurde geveltjes en huizen; veel pasteltinten.
Afwisselende natuur met halverwege de uitgestrekte wijnvelden.
Rond het middaguur waren we in Melk; prachtige stad met een schitterend barokklooster van de Benedictijnen. Eerst even van een lekkere warme lunch genoten . We zaten aan tafel bij een ouder Oostenrijks echtpaar. 47 jaar geleden was de vrouw Oostenrijkse geworden.
Daarna hebben we de klim gemaakt naar het klooster. Echt prachtig; het zonnetje scheen ook uitbundig en dat maakt het extra mooi...
Buiten hebben we wat gefotografeerd maar binnen was het verboden.
De kerk zag er vanbinnen ook schitterend uit; wat een rijkdom…. alles goud wat er blonk en prachtige marmeren panelen en pilasters.
We hebben nog enkele Hollanders getroffen die een busreis maakten naar diverse grote steden in Europa, waaronder Wenen, Praag en Boedapest.
Toen we Melk uitreden kwam ons een onweersbuitje tegemoet; dus weer in de regenpakken.
Na een half uurtje door de regen brak het zonnetje toch weer door en reden we tussen de wijnvelden. Ook een bijzondere ervaring.
Om half zes waren we in ons hotel….hé hé, alweer 90 km op de teller.
Ondanks de regenbuitjes toch een mooie dag.
Tot morgen.

• 16 Mei 2018 - 21:18

Hermine:

Wat een geweldige ervaringen, daar zullen jullie nog heel lang van nagenieten, ben benieuwd naar (buiten deze verslagen) naar de verhalen.
    Wenen komt "in zicht"............ dat wordt ook genieten denk ik.
    Succes morgen........
    liefs, Hermine

• 16 Mei 2018 - 22:01

Mia Van Oorsouw:

Morgen al de laatste dag??? Tjee wat kunnen jullie hard fietsen, voor mijn gevoel zijn jullie pas weg.
    Zo zie je maar de tijd gaat snel als het gezellig is. Volgens mij kunnen jullie nog best terug fietsen naar Uden!
    Kan net voor Pinksteren??
    Grapje, petje af voor deze prestatie. Wanneer komen jullie weer in Uden aan?
    Dan vraag ik via Skyline of heel Uden de vlag uit hangt.!
    Lieve mensen trap ze weer morgen de laatste etappe.

• 17 Mei 2018 - 07:09

Jos En Tineke:

Hallo geweldige fietsers.

Wat weer super verhalen, wel heel herkenbaar want daar hebben wij ook allemaal gefietst,wij genieten echt mee,en als we de verhalen lezen zijn wij ook weer helemaal aan het fietsen,mooie foto,s zeker lekker ingepakt tegen de regen. Een fietsttochtom nooit meer te vergeten,super knap en sportief van jullie wat een km leggen jullie af.
    Liefs van ons Jos en Tineke. Dikke xx

• 17 Mei 2018 - 15:35

Caterine :

Liebe Ton und Francis, Herzlich willkommen in Österreich! Wir wünschen euch noch eine gute Fahrt nach Wien.