12e etappe, Neuburg - Kelheimwinzer, 85km - Reisverslag uit Kelheimwinzer, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 12e etappe, Neuburg - Kelheimwinzer, 85km - Reisverslag uit Kelheimwinzer, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

12e etappe, Neuburg - Kelheimwinzer, 85km

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

10 Mei 2018 | Duitsland, Kelheimwinzer

’s Morgens bij het ontbijt had mw. Reissler weer haar best gedaan om het ons naar de zin te maken.
Ze vertelde dat haar man binnenkort 80 zou worden en dat ze een groot feest had geregeld, wat hij nog niet wist! Ook vertelde ze dat als gasten spullen hadden laten liggen of sleutels hadden meegenomen, ze haar man achter de gasten aan liet gaan. Wij waren net de brug over in Neuburg, toen we ontdekten dat we spullen in de koelkast hadden laten liggen. We zijn toch maar even teruggegaan, want dat kon je de bijna 80-jarige man niet aan doen.
Op Hemelvaart is het in Duitsland ook Vaderdag. Dus heb ik dat geappt naar onze jongens, maar Lode reageerde, dat ma met Moederdag eerder aan de beurt is!
Het fietsen ging vandaag als een speer, (westen)wind in de rug. Doordat we veel langs de Donau fietsten op kalkpaden, zitten de fiets en fietstassen vol witte stof.
In Vohburg a/d Donau hebben we bij een Italiaan pasta gegeten en geschuild voor een onweersbuitje. Bij het klooster in Weltenburg hebben we de boot van Weltenburg naar Kelheim genomen. Mooie vaartocht over de Donau tussen kalkrotsen waar de Donau zeer smal is en de stroming snel. Op de boot nog een Duitse Pool gesproken die ook een vergelijkbare fiets had gekocht waar hij mee naar Polen zou gaan fietsen.
Van Kelheim nog ca 5 km gefietst naar ons slaapadres bij mw. Glaser. Mooi huis waar we de enige gasten waren. In overdekte wintertuin (voor het huis) heb ik dit verslag geschreven.
Morgen via Regensburg naar Pfelling waar we reeds geboekt hebben.

• 11 Mei 2018 - 07:26

Ger Van Benthem:

Hallo Ton /Francis zo te lezen gaat alles nog voor de wind ,met veel leuke verhalen ,en leuke mensen die jullie ontmoeten erg leuk ,op naar de volgende etappe .groetjes Ger

• 11 Mei 2018 - 08:18

Mia Van Oorsouw:

Hallo stoere fietsers, het gaat voor de wind of tegen de wind. Maakt niet uit, maar jullie doen het toch maar.
    Hier op ons balkon ook veel wind, hoeven wel niet te fietsen maar is niet zo fijn.
    Heb ook een paar dagen niet gereageerd, omdat de kleinkinderen een paar dagen hier waren.En vandaag Tijl weer. Angelique is met Dennis een dagje Amsterdam doen.
    Maar jullie maken mooie momenten, uitzichten en mooie mensen mee. Plus mooie verhalen''.
    Veel succes en fiets lekker door.
    Gr, Mia en Joop.

• 11 Mei 2018 - 14:13

Hermine:

Hallo beiden, Een geweldige fietsvakantie, zo zie je veel moois en prachtige natuur en ontmoet je leuke mensen.Jullie doen het fantastisch..wind mee of wind tegen..berg(je) op, berg(je) af, wat een doorzetters...
    Leuk iedere dag zo'n verslag.
    liefs, Hermine