10e etappe, Ellwangen - Dillingen a/d Donau, 80km - Reisverslag uit Dillingen an der Donau, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 10e etappe, Ellwangen - Dillingen a/d Donau, 80km - Reisverslag uit Dillingen an der Donau, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

10e etappe, Ellwangen - Dillingen a/d Donau, 80km

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Ton

08 Mei 2018 | Duitsland, Dillingen an der Donau

Na het ontbijt al om 8.45 uur vertrokken.
Weer een strak blauwe lucht en een aangename temperatuur.
We begonnen op mooie fietspaden langs de Jagt .
Af en toe weer wind tegen omdat we nog steeds oostwaarts gaan .
In Elchingen hebben we geluncht bij een bakkertje en nog wat fruit en yoghurt ingeslagen voor de rest van de dag.
Ik ontdekte dat ik de sleutel van de hotelkamer nog in mijn zak had.
De bakkersvrouw was zo aardig om er voor te zorgen dat hij met de post weer op de plaats van bestemming kwam.
Daarna de tocht weer hervat met een pittige klim van 2 km. van 7 %.
De route ging verder over mooie fietspaden mat af en toe een onverhard stukje.
Voorheen had ik altijd nogal wat moeite met de onverharde paden maar het gaat me steeds beter af. Rond 2 uur nog even een tukje gedaan op een rustig weilandje onder een boom.
Daarna reden we langs het meer waar we Hanneke en Hans weer aantroffen.
Hans had net rond het eilandje gezwommen.
Wat meegesmuld van de framboosjes en besjes en weer verder gefietst.
Tegen 4 uur op de camping waar we een kamer geboekt hadden in een gasthuis.
Even later kwamen Hanneke en Hans de camping op gefietst en ook Ben en Eke hadden een kamer in het gasthuis.
Omdat het voor ons de laatste avond was met de Rome-gangers hebben we het plan gesmeed om een kampvuurtje te maken en samen wat te eten en te borrelen.
Met Hanneke inkopen gedaan bij de Lidl en wat lekkere dingetjes gemaakt.
Toen het vuurtje brandde kwam de campingeigenaar het geld innen voor het verblijf.
Met het extra hout wat de eigenaar persoonlijk kwam brengen hebben we nog lang genoten van
de warmte van het vuur.
Jacobien en Erik, en Ben en Eke zijn later ook nog rond het vuurtje komen zitten.
Het was erg bijzonder dat we werden toegesproken door Hans.
Nog even wat bijgepraat bij het kampvuur en te laat naar bed. Het is toch vakantie!

• 10 Mei 2018 - 21:13

Hansenhan:

Wat een leuk verslag. Wat een geweldig kampvuur. De man en zijn hout was de titel.
    We volgen jullie

• 10 Mei 2018 - 21:14