9e etappe, Braunsbach Ellwangen, 58km - Reisverslag uit Ellwangen, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 9e etappe, Braunsbach Ellwangen, 58km - Reisverslag uit Ellwangen, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

9e etappe, Braunsbach Ellwangen, 58km

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

07 Mei 2018 | Duitsland, Ellwangen

Toch goed geslapen in de trekkershut. ’s-Morgens was het koud. Vanuit de trekkershut keek je uit op de rivier de Kocher. Hans was er al vroeg aan het zwemmen. Brrr…. De bestelde broodjes hadden we bij de receptie opgehaald en daarna direct vertrokken naar de Bäcker in het dorp waar we ontbeten hebben. Hanneke & Hans kwamen daar ook en stiekem waren we later vertrokken dan gepland. Gezelligheid kent geen tijd. Omdat de gpx-route op mijn Garmin Etrex een deel ontbrak, heb ik met mijn iphone en de app “pocket earth” de route gevolgd. Met deze app ging het een stukje goed, maar op een geven moment zat ik op een verkeerd spoor. Een berg van 14% hebben we beklommen, Francis met haar e-bike ging als een speer, maar ik ocharm moest halverwege afstappen. Cees Velthuis momentje. Toen ik boven was bleek het niet de goede route te zijn! We zijn toch verder gefietst en met een omweg kwamen we toch weer op de goeie route. Volgens planning zou er een klim van 9% komen, maar die was wel te doen, weliswaar met veel moeite, maar hier hoefde ik niet af te stappen. Op de camping hebben we een verbeterde versie van de route gekregen, die we tekstueel hebben gevolgd. Francis in haar element, zij gaf nu de weg aan! Feilloos doet onze juf dat gewoon. Ondertussen vergeet je naar de mooie omgeving te kijken en foto’s te maken. Toch is het hier prachtig, mooi weer natuurlijk, goed geasfalteerde fietspaden, door bossen en landerijen.
We hadden maar een 50km gefietst, maar ik was total loss. Viel op het bed bij de B&B in Ellwangen en na een uurtje was ik weer de oude. Een douche doet wonderen en daarna zijn we naar het centrum van de stad Ellwangen gefietst., waar we met Hanneke en Hans hadden afgesproken om te eten. Buiten in de zon gezellig getafeld en net voor het donker weer terug bij de B&B om het verslag te maken. Morgen fietsen we naar de Donau naar het plaatsje Dillingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Francis en ik maken een fietsreis van Uden naar Wenen.

Actief sinds 10 April 2018
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 8074

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: