8e etappe, Oedheim Braunsbach, 68km - Reisverslag uit Braunsbach, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 8e etappe, Oedheim Braunsbach, 68km - Reisverslag uit Braunsbach, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

8e etappe, Oedheim Braunsbach, 68km

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

06 Mei 2018 | Duitsland, Braunsbach

De vrouw des huizes had om 8.00 nog broodjes moeten halen bij de Edeka, maar het ontbijt stond keurig om 8:15 klaar. Om 9:00 uur met de korte broek op de fiets, want het zou een mooie dag worden. Dat was ook zo, de wind hadden we wel tegen, wind weer ONO, maar het waren mooie asfaltpaden voornamelijk langs het riviertje de Kocher. Op het eind nog enkele pittige klimmetjes, maar ze gaan steeds beter. Onderweg een stel uit Giesbeek, Hannie en Hans, en een stel uit Groningen, Ieke en Ben getroffen, Echte Rome gangers met een tentje. Op de camping in Braunsbach, waar we een trekkershut hadden gehuurd, zagen we ze ook. Rob die we eerder op de boot waren tegengekomen, was er ook. Hij had een dagje rust genomen. Op de paden kwamen we veel Duitse fietsers tegen, senioren stellen op e-bikes, maar ook gezinnen. Natuurlijk door de mooie zomerse zondag.
Vanavond een lekkere Wienerschnitzel met frites en sla gegeten bij een restaurant in het dorp. Braunsbach is 2 jaar geleden getroffen door een vloedgolf na een flinke onweersbui. Auto’s werden meegesleept in Kocher. Maar vannacht blijft het droog!
Na het eten op de camping nog lang nagepraat met Hanneke & Hans. Was gezellig.
Morgen een bergetappe naar Ellwangen, dus op tijd naar bed.

• 07 Mei 2018 - 00:11

Hermine:

Toppers zijn jullie... ik doe het jullie niet na, hoewel het me fantastisch lijkt.
    Heel leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen.
    Succes morgen met de bergetappe, doe je best.
    Liefs, Hermine

• 07 Mei 2018 - 08:01

Peter:

Hoi, gaat goed met jullie lezen we. Wel knap om de wind tegen te hebben als deze ono staat en je naar het zuidoosten fietst. Maar met jullie comditie en materiaal moet dit geen probleem zijn. Ton je geniet je hele leven al van trainen in de heuvels dus dat wordt een mooie dag voor je vandaag. Wel weer jaloerse gevoelens bij jullie ontmoetingen met de Rome-gangers. Moet zijn besluit toch nog maar eens heroverwegen. We hebben gisteren ook lekker gefietst (50 km) en, jazeker, ook steeds wind tegen.
    Veel plezier samen.

Joke en Peter