7e etappe, Neckargemünd Oedheim, 84km - Reisverslag uit Oedheim, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 7e etappe, Neckargemünd Oedheim, 84km - Reisverslag uit Oedheim, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

7e etappe, Neckargemünd Oedheim, 84km

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Ton

05 Mei 2018 | Duitsland, Oedheim

We konden moeilijk wegkomen bij het ontbijt, want de eigenaar van de B&B in Neckargemund, had veel te vertellen. Wel erg leuk. Eenmaal op de fiets zaten we weer zo op de route. De paden langs de Neckar waren de 1e 10 km hobbelig en het tempo was maar ca 14 km. De omgeving was daarentegen wel erg mooi. Verderop waren het vooral mooie asfaltpaden, de wind was ONO en moest Ton in de zucht bij mij. Ik ben gelukkig weer bijna de oude, nog een paar hoestjes, maar het aantal wordt minder.
De dorpjes aan de andere kant van de Neckar zag je van een afstand, mooi beeld was dat. Tevens een aantal burchten die tegen de bergwand leken geplakt, waren met het mooie weer, prachtige plaatjes. Er zaten nu al flinke klimmetjes bij. Het spinnen van Ton de afgelopen maanden komt nu goed van pas .Ik ben erg trots op hem; het is een echte klimgeit.
Joke zou zeggen “die heuvels zijn niets voor Ton”, maar op de fiets trotseert hij elke klim tot nu toe…
In Bad Wimphen( prachtig oud stadje) zijn we naar boven geklommen over de kasseien waar we pasta gegeten hebben bij de Italiaan; echte wielrennerskost.
Tegen vijven waren we bij de Bett & Bike.
We zijn lang bezig geweest om een plekje te vinden voor morgen.
Alle B & B ’s waren volgeboekt; uiteindelijk hebben we een trekkershut geboekt op een natuurcamping.

• 05 Mei 2018 - 23:04

Mia Van Oorsouw:

Zo jullie knallen lekker door zeg, leuk allerlei mensen ontmoeten. en iedere nacht een andere slaap plaats.
    Spannend, maar bij die trekkershut op een natuur camping, had ik mijn bedenkingen!! hopelijk hebben jullie
    je fietsbroek aangehouden?
    Flauw grapje, kunnen jullie wel tegen he?
    Trap zo lekker door, het is hier ook zonnig maar winderig, geen fiets weer.
    Alhoewel ik vanavond ook wel 8 km heb gefietst !!!

• 06 Mei 2018 - 08:49

Ger:

Goedemorgen .ja ik volg jullie natuurlijk ook ,petje af voor dit avontuur groetjes Ger

• 06 Mei 2018 - 11:02

Emmy:

Goed plan, overnachten in een trekkershut. Dan komen jullie slaapzakken goed van pas.
    Heerlijk, iedere dag een avontuur waar je weer zult slapen. Jullie gaan als een speer!
    Genieten...

• 06 Mei 2018 - 19:04

Nel V.Esch:

Zo Ton en Francis,wat hebben jullie al een eind gefietst zeg.Is het goed vol te houden.en hebben jullie niet te veel zadelpijn?Erg knap hoor,wij doen jullie niet na.Wij hebben ook heerlijk gefiest vandaag,vanaf vanmiddag 2 uur toch nog 45 k.m.Het was heerlijk fietsweer.We hopen dat jullie het goed vol kunnen houden,en dat je nog veel leuke mensen ontmoeten,en heel veel leuke dingen zien.Heel veel groetjes Jan en Nel.