6e etappe, Nierstein Neckargemünd, 80km - Reisverslag uit Neckargemünd, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 6e etappe, Nierstein Neckargemünd, 80km - Reisverslag uit Neckargemünd, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

6e etappe, Nierstein Neckargemünd, 80km

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

04 Mei 2018 | Duitsland, Neckargemünd

Vanmorgen ontbijt om 8:uur, waar in een aparte kamer uitgebreid gegeten hebben. Met 7 andere gasten zaten we aan het ontbijt. Allemaal duitsers waarvan er één stel uit Hannover kwam. Zij waren op de motor een rit langs de Rijn aan het maken.
Om 9:00 uur stonden we op de pont over de Rijn. Over het algemeen weer een rustige, mooie tocht met veelal wind in de rug en regelmatig vergezeld van een zonnetje.
Om ca 12:00 een powernapje gedaan op ons plaid. In het begin zaten we nog regelmatig langs de Rijn, later langs de Neckar. Op het eind in Heidelberg. Een drukte van belang op ligweiden langs de rivier. In Heidelberg gepauzeerd en de velen studenten en toeristen bekeken.
Het laatste stukje langs de Neckar naar Neckargemünd was pittig, we waren moe en de billen deden zeer. Uiteindelijk in een appartement, waar we verwelkomt waren door een ouder echtpaar, lekker ge-child. Weinig ontvangst met Wifi, dus maar via de telefoon dit verslag verstuurd.

• 05 Mei 2018 - 08:34

Monique:

Het gaat goed met jullie zo te lezen. Mooie tochten maar toch ook hard werken, goede combi. De vele plaatsen die jullie aandoen en langs en over mooie rivieren, de mensen die jullie ontmoeten, klinkt als een onvergetelijke reis. Hartstikke goed, ik ben trots op jullie. Zet hem op en geniet, liefs Monique

• 05 Mei 2018 - 20:13

Hermine:

Al bijna een week onderweg, Een prachtige tocht...heb bewondering voor jullie!
    Hoop dat je intussen weer volledig bent opgeknapt Francis . Fijn dat jullie steeds zo'n goede overnachtingsplaatsen hebben. Het weer belooft voorlopig ook mooie dagen, dus zet hem op....
    Liefs, Hermine

• 05 Mei 2018 - 20:29

Cathelijn:

Goed te horen dat alles goed gaat. Heerlijk genieten zo!
    Ga zo door.
    Liefs Job, Cat en Fieke