4e etappe Remagen Bingen, 50km(fiets), 61km(boot) - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 4e etappe Remagen Bingen, 50km(fiets), 61km(boot) - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

4e etappe Remagen Bingen, 50km(fiets), 61km(boot)

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Ton

02 Mei 2018 | Duitsland, Bingen am Rhein

Na een stevig ontbijt bij de B&B in Remagen zijn we om 9 uur vertrokken.
De route liep bijna helemaal over fietspaden langs de Rijn. Vaak slechte fietspaden door omhoog gegroeide boomwortels. in het begin was het nog erg koud en door de tegenwind was de snelheid niet hoger dan 18 km. korte pauzes genomen omdat we voor 13.45 uur onze gereserveerde kaartjes moesten ophalen voor de boottocht. Uiteindelijk waren we er om 12.30 uur en 50 km. op de teller.
tegen 14:00 uur op de boot gegaan samen met nog 2 Romegangers: Rob uit Haarlem en Marino uit Amsterdam.
een mooie boot met een keurig restaurant.
Daar hebben we met Rob en Marino heerlijk gegeten, en gezellig zitten kletsen.
Het was een mooie tocht met leuke dorpjes en stadjes met vele kastelen tegen de hellingen langs de Rijn.
Tegen 20:00 uur was de boot in Bingen.
Daar hebben we afscheid genomen van Marino en Rob en zijn naar ons hotel gefietst.
Al met al een rustig dagje en ik voel me alweer een stuk beter.

• 02 Mei 2018 - 23:12

Mia Van Oorsouw:

Iedere avond voorik naar bed ga ,lees ik jullie verslag.
    Het gaat goed volgens planning, volgens mij.
    Keel pijn heerst hier ook, hopelijk gaat het gauw over.
    ook morgen weer een plezierige fiets dag, en mooi weer,
    En Ton niet te veel van die grote jongens drinken, moet je veel van piesen, en dat kost tijd!!!

• 02 Mei 2018 - 23:21

Frans En Ineke:

Leuk over jullie belevenissen te lezen! Hopelijk wordt het in Duitsland ook beter weer. En anders maar flink op de trappers, dan word je vanzelf warm. Goede voortzetting van jullie tocht en veel plezier. Groetjes uit DD.

• 25 Mei 2018 - 04:03

Christiane:

Goedemorgen,

Ik lees uw verslag, leuk!

Mijn vraag is even. Wij vertrekken 9 juni naar Milaan vanuit Utrecht.

Nu willen wij ook die boot nemen in Remagen maar ik zie dat u vanuit Remagen eerst 50 km gefietst heeft en daarna de boot naar Bingen. In welke plaats bent u opgestapt op de boot? Hoe ver van tevoren heeft u de kaartjes besteld en weet u de kosten nog?

Vast dank Christiane

• 25 Mei 2018 - 08:08

Ton Van Schadewijk:

Hallo Christiane,

Het is mooi om te lezen dat ons reisverslag wordt bekeken, ook door voor ons onbekende fietsers.
    Het lijkt me een leuke fietstocht van de Dom van Utrecht naar de Dom van Milaan.

Mbt de vragen:
    Het was niet mogelijk om met de boot van Remagen naar Bingen te varen bij het bedrijf KD. Wij zijn toen opgestapt in Koblenz. Dat is ongeveer die afstand van 50 km.
    Telefonisch is KD te bereiken om informatie over vertrektijden, aankomsten e.d. maar ook om de tickets te reserveren. Een dag van te voren hebben we gebeld en gereserveerd. Een kwartier vóór vertrek van de boot moet je de tickets ophalen bij het kantoortje aan de kade in Koblenz.
    Er was een ochtend- en middagboot. Kosten voor 2 personen €65,- (dit is het seniorentarief vanaf 61jr).

Op de website van KD kun je ook reserveren. Daar zie je dat er geen boot vaart van Remagen naar Bingen. Ook de kosten van "junioren" van een ticket vind je daar.

Veel plezier met jullie reis naar Milaan.

Groet Ton

• 25 Mei 2018 - 19:40

Christiane:

Hoi Ton,

Dank voor je snelle en leuke antwoord.
    Als ik het goed begrijp hebben jullie ook de middagboot genomen.
    Heb je misschien een tip waar te overnachten in Bingen?

Christiane