3e etappe, Birkesdorf Remagen, 75km - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 3e etappe, Birkesdorf Remagen, 75km - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

3e etappe, Birkesdorf Remagen, 75km

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

01 Mei 2018 | Duitsland, Remagen

's morgens vroeg vóór 9:00 uur naar de Edeka in Birkesdorf, waar we ons ontbijt hebben genuttigd. 1 mei is alles dicht in Duitsland vanwege Dag van de Arbeid. Om 9:00 uur bij de Edeka weg gefietst. De 1e uren was er weinig verkeer, lekker rustig.
Gisteren hadden we bij de ReWe supermarkt al eten voor onderweg gehaald. Francis nog steeds last van haar keel. Gelukkig hadden we de wind van achter of in de zij, maar het was wel frisjes. Beter dan gisteren waar we de wind constant tegen hadden. Vandaag hebben we niet de Reitsma route gevolgd, maar zijn de kortste weg mbv de Garmin Etrex20 naar Remagen gefietst, zodat Francis nog even kan rusten, maar vooral ook dat we de modderige weggetjes wilden omzeilen.
Van Birkesdorf door Düren, Binsfeld, Kelz, Euskirchen (cafe Berlin), KuchenheimRheinsbach, Meckenheim, Adendorf, Oedingen, Unkelbach en eindpunt Remagen. Aan de Rheinpromenade een lekker biertje gepakt, in het zonnetje. Een hartelijk welkom bij ons volgende adres, een B&B, mooie ruimte, de was werd gedaan, lekker bedje, alles netjes en schoon en Wifi.
Vanavond nog even naar de Italiaan en op tijd naar bed. We kunnen helaas niet met de boot van Remagen naar Bingen. Wel van Koblenz uit. Dus moeten we morgen nog een stukje fietsen, vóórdat we in Koblenz om 14:00 met de boot meekunnen.
Iedereen bedankt alvast voor de leuke reacties!

• 01 Mei 2018 - 18:24

Sjaak Van Schadewijk:

Hoi Ton en Francis,
    Knap hoor alweer 75 km hoop wel voor Francis dat ze opknapt.
    Ik ben zelf ook al vanaf vrijdag snotverkouden en ook vastzittende hoest.
    Ik zou nu echt niet mee kunnen fietsen.
    Het wordt gelukkig wat warmer, tot mooi weer tegen het weekend en dat fietst toch beter.
    Goede reis gewenst en beterschap voor Francis.

• 01 Mei 2018 - 19:41

Henk En Celia:

Zo, de eerste 220 km zitten er op en nu hopelijk verder met mooier weer en een fitte fietsvrouw ! Leuk om jullie zo te kunnen volgen.

• 01 Mei 2018 - 21:08

Monique:

Hey Ton en Francis,
    Goed bezig, echt top...hoop voor jullie op beter weer de komende dagen, net als hier, daar zal Francis van opknappen...beterschap iig. Al heel wat kilometers achter de rug en een goede B&B helpt dan wel als je een zware tocht gehad hebt en je niet zo lekker voelt. Morgen weer verder, met beter weer hoop ik, dan ziet alles er veel mooier uit. Fietst toch fijner lijkt me. Goede voortzetting van jullie stoere tocht.

• 01 Mei 2018 - 22:15

Ton En Emmy:

Hallo Francis en Ton,

Jullie fietsen een mooi aantal km per dag! Dat schiet lekker op.
    Lang leve de Garmin, zo kun je nog eens improviseren!
    Hopelijk wordt het weer beter, dat fietst toch prettiger.
    Wij wensen jullie een fijne fietstocht en kijken uit naar jullie verhalen.
    Francis beterschap met je keel.

• 02 Mei 2018 - 09:16

Caterine:

Hey Ton en Francis, Mooi om zo jullie te kunnen volgen!
    Heel veel succes en Francis beterschap!