2e etappe, Swalmen Birkesdorf (nabij Düren), 75 km - Reisverslag uit Birkesdorf, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 2e etappe, Swalmen Birkesdorf (nabij Düren), 75 km - Reisverslag uit Birkesdorf, Duitsland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

2e etappe, Swalmen Birkesdorf (nabij Düren), 75 km

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

30 April 2018 | Duitsland, Birkesdorf

In de duiventil heerlijk geslapen, ondanks de pittige onweersbuien. 's Morgens een keurig verzorgd ontbijt gehad. Na het ontbijt nog gezellig nagekletst met Nicolle. Om 9:00 uur op de fiets, van Swalmen en Boukoul, door het natuurpark Meinweg, naar Herkenbosch, Vlodrop de Duitse grens over. Langs Kempen, Unterbruch en Oberbruch, waar we, bij een bakker annex cafe, lekker aan de koffie met Kuche hebben gezeten.
Vóór Brachelen, kwamen we op een weg die was overspoeld met modder (Löss). En je moet hier door! Fietsen en schoen onder de modder. Verderop nog een keer. Blijkbaar was dit het gevolg van het hevige onweer van vannacht.
Bij Jülich (Gulik) zijn we van de route gegaan en hebben daar even gepauzeerd. Via de provinciale weg zijn we naar Birkesdorf gefietst, waar we in een vies Gästehaus hebben overnacht. Daar na het douchen de fietsen en schoenen schoongemaakt en beide kettingen gesmeerd.
Op zich goed geslapen, maar Francis heeft het aan haar keel. Ze is nooit ziek maar nu dus wel.

• 02 Mei 2018 - 13:00

Jet En Peter:

Ondanks weer en gezondheidsklachten gewoon doorgefietst. Echte doordouwers!! Hopen voor jullie op beter weer en dat de keel van Fransje maar snel beter wordt. Vanuit Salamanca veel groetjes.