1e etappe Uden Swalmen, 70 km - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu 1e etappe Uden Swalmen, 70 km - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

1e etappe Uden Swalmen, 70 km

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

29 April 2018 | Nederland, Swalmen

We zijn vertrokken.
’s Morgens uitgezwaaid door Erich en Catherine. Daarna langs Job, Cathelijn en Fieke.
De afscheidskus van Fieke aan Francis is door slechte timing niet gelukt om op de foto te krijgen.
Vervolgens naar Volkel waar Suzanne, Loet en Wick al klaar stonden om ons uit te zwaaien.
En ja, het begon te regenen in Volkel, één buitje maar tot voorbij Deurne.
In Deurne in het café Beekman & Beekman geschuild bij koffie met appeltaart.
De route liep vandaag van Uden, Volkel, Boekel, Gemert, De Mortel, Bakel, Deurne, Beringe, Panningen, Helden, Kessel, Reuver en Swalmen.
In Kessel de pont over, waarop we een Rome ganger met de fiets troffen, die ook via de Reitsma-route ging.
In Reuver even op de koffie bij neef Menno, zoon Mieke, die we stoorden bij de grand prix in Azerbeidzjan. Even gezellig gekletst overal over. Jammer dat Sakina er niet was.
Om iets voor vijf uur waren we in Swalmen, waar we met koffie werden verwelkomt bij ons “Vrienden op de fiets”-adres. Zij bleek een KLOS-ser (Kleuterkweek) en hij zat in de bouw. Dus stof genoeg.
We hadden een mooie kamer met douche en wc in een oude (netjes verbouwde) duiventil.
Even gegeten in het centrum van Swalmen en bijtijds naar de duiventil, waar we bijtijds gingen slapen.

• 29 April 2018 - 22:56

Sjaak Van Schadewijk:

Gweldig voor n eerste dag hoop dat jullie het morgen droog houden.
    Groetjes van ons

• 30 April 2018 - 12:15

Mia Van Oorsouw:

Al een flinke tocht op de eerste dag! Ondanks de slechte weersvoorspellingen.
    Ik vroeg mij steeds af waar begint zo,n tocht? Maar nu ik de namen van de dorpen zie, heb ik een idee.
    Trap ze maar weer. toi toit toi.

• 30 April 2018 - 17:25

Jacques Dappers:

Het doet me een beetje denken aan de eerste etappe van onze fietstochten in 1965 naar Monschau en in 1966 naar Heimbach. We hadden toen ongeveer dezelfde route. Ton, probeer de klasseringen van Toen te verbeteren

• 01 Mei 2018 - 18:26

Saskia Janssen V.d. Donk:

Hoi Ton en Francis,
    Toch eerder vertrokken dan 09.00 uur, want wij zijn extra op tijd opgestaan om jullie uit te zwaaien. Maar helaas, jullie waren al vertrokken. Al wisten wij het niet zeker omdat het zo'n slecht weer was.
    Wat leuk dat jullie in Swalmen overnacht hebben. De geboorteplaats van mijn moeder. Tja, Swalmen het stelt niet veel voor maar er is wel een Max-Verstappen store.
    Wat goed en knap van jullie dat jullie dit doen en jullie zullen vast en zeker heel wat mooie momenten meemaken.
    Wij blijven jullie volgen en wensen jullie heel veel succes en vooral veel gezelligheid, plezier, mooie ontmoetingen en prachtige landschappen toe.
    Heel veel groetjes vanuit Uje, jullie overbuurtjes Saskia, Erik, Bas en Tim