voorbereidende fietstocht - Reisverslag uit Uden, Nederland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu voorbereidende fietstocht - Reisverslag uit Uden, Nederland van Ton Schadewijk - WaarBenJij.nu

voorbereidende fietstocht

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

25 April 2018 | Nederland, Uden

Onze voorbereidende fietstocht was een rondje Uden, Arnhem, Linschoten, Zoelen bij Tiel en Uden.
De 1e dag zijn we vanuit Uden naar Arnhem gefietst. Een afstand van ca 60 km. Op mijn Garmin Etrex20 had ik de route geladen en hij gaf prima aan hoe we moesten rijden.
na iedere 10km een pauze ingelast. De 2e pauze was bij de plas Berendonk in Wijchen, waar we lekker gerust hebben.
Via de nieuwe fietsbrug langs de spoorbrug over de Waal bij Nijmegen hebben we gepauzeerd in het centrum van Elst.
Omdat de fietstocht voorspoedig ging, zijn we ook nog even bij het huis aan de Deurnestraat in Arnhem Zuid geweest. Thomas, Lode en Job hebben hier ook nog gewoont.
Om ca 17:00 waren we bij Monique in Arnhem. Daar hebben we lekker gedoucht en zijn daarna naar een restaurant in de straat geweest. Was gezellig daar, 's nachts goed geslapen en 's morgens om 9.00 vertrokken naar Linschoten.
2e dag: Via de Schelmseweg zijn we naar Oosterbeek gefietst, waar we de route langs de Rijn hebben gefietst. Prachtig gebied. Langs Doorwerth, Renkum, Wageningen, Rhenen, Elst, Wijk bij Duurstede, de pont over bij Culemborg en Vianen. Door IJsselstein en Montfoort naar Linschoten naar Sjaak & Hanny.
Daar lekker gegeten en 's avonds gerikt en alvast een appeltaart genuttigd op de verjaardag van Hanny. Om 12:00 pas gaan slapen en goed geslapen.
3e dag: 's morgens om ca 11:00 weer vertrokken naar Zoelen. Ondanks dat het maar ca 60km was, is het toch betrekkelijk zwaar geweest, tegenwind was vooral de boosdoener en de rit van gisteren was een kleine 100km en dat ga je aan het zitvlak wel merken.
Om ca 17:00 waren we in Zoelen waar we bij een adres van Vrienden van de Fiets een slaapplaats met ontbijt hadden gereserveerd.
's avonds nog naar Tiel gefietst en gegeten op een terras tegenover het beeldje van Flipje van de Betuwe.
4e dag: 's morgens om 8:00 ontbijt en om 9:00 vertrokken. Pont bij Tiel en ook in Oijen. In Oss op de heuvel een kopje koffie op het terras.
Begin van de middag al weer thuis.
Uiteindelijk was het een goede testtocht, en hebben we besloten om definitief met de fietstocht naar Wenen zondag 29 april te starten.

• 26 April 2018 - 21:19

Wim Hermens:

Ik ben zeer benieuwd hoe het allemaal zal verlopen. De test is in ieder geval goed doorstaan.
    We gaan jullie volgen.
    Groetjes
    Wim en Marjan

• 26 April 2018 - 22:11

Peter Van Rijsingen:

Dat ziet er gedegen uit. Goed materiaal, mooie kleding, aan elkaar gewaagde partners, dat moet gaan lukken. Erg veel plezier op jullie tocht. Absoluut mooi dat jullie dit samen kunnen ondernemen en dus ook wel een beetje jaloers. Ga jullie blog zeker volgen. Succes!!!!

• 26 April 2018 - 22:58

Lode:

Super cool pa en ma.
    Kei trots dat jullie dit mooie avontuur aan gaan.
    We gaan jullie zeker ook hier volgen.
    Veel succes samen.

Groetjes SuWiLoLo

• 26 April 2018 - 23:47

Mia Van Oorsouw:

Francis en Tom, heel veel fiets plezier en maak er een mooie tocht van.
    We gaan jullie volgen. Ben wel een beetje jaloers . Lijkt me kei leuk.
    Succes en liefs van ons.

• 27 April 2018 - 09:33

Erich En Caterine:

Erg leuk! We gaan jullie volgen op weg naar het prachtige Wenen, waar we samen al eens rondgestruind hebben!Heel veel succes! xx

• 27 April 2018 - 09:40

Hermine:

Hoi Francis en Ton,
    Voorbereidende fietstocht goed gedaan.......heel veel succes met de tocht Uden/Wenen.
    Geniet ervan, laat alle "ballast" letterlijk en figuurlijk thuis en maak er een onvergetelijke reis van.
    En eenmaal in Wenen...nog meer genieten, want Wenen is PRACHTIG!!
    Heel veel liefs, Hermine

• 27 April 2018 - 10:42

Jet En Peter:

Testrit goed verlopen dus: vooruit met de geit. We volgen jullie nog vanuit de Algarve en daarna op onze terugreis. Veel plezier en succes!!

• 27 April 2018 - 14:55

Jan En Toos:

hartstikke leuk om jullie te kunnen volgen op deze fantastische fietstocht, wensen jullie een onvergetelijke tocht, heel veel plezier en veel mooie momenten

• 27 April 2018 - 16:43

Jan En Nel:

Kei knap Ton en Francis wat jullie gaan ondernemen samen.We wensen jullie heel veel fietsplezier,en we hopen dat alles goed gaat.Leuk dat we jullie kunnen volgen.

• 29 April 2018 - 20:39

Cathelijn:

Go for it.
    Heel veel succes en vooral veel plezier.

Groetjes Job, Cat en Fieke